Notice: add_theme_support( 'html5' ) fonksiyonu hatalı çağırıldı. Tiplerden oluşan bir dizi aktarmalısınız. Daha fazla bilgi için lütfen WordPress hata ayıklama adresine bakın. (Bu mesaj 3.6.1 sürümünde eklendi.) in /usr/share/nginx/sites/gidipgormelicom/wp-includes/functions.php on line 5865
Xian Şehir Turu

Xian

Çin Gezisi Genel 3 de Nanjing’i anlatmış Xi’an’a doğru yola çıkmıştık. Xi’an Çin’in 3 büyük hanedanlığına başkentlik yapmış 3100 yıllık tarihiyle Çin’in en eski şehirlerinden. Ve meşhur Terra Cotta Askerleri de burada. Biz Nanjing’den Xi’an’a uçakla gittik. Havaalanında kapı numaraları hariç her şey Çince ve ingilizce tabelalar yok, biletimizi görevlilere göstererek doğru kapıyı bulabildik. Yaklaşık 2 saat kadar bol sarsıntılı bir uçuştan sonra (ki bu süreçte sürekli “Çin’de ne diye şehirlerarası uçuş yaptık ki biz” diye düşünüyorduk 🙂 Xi’an’a vardık. Xi’anda da diğer şehirlerde olduğu gibi Ibis Otel‘de konakladık. Gecelik fiyatlar 30$ civarında ve otel şehir merkezinde. Çalışanların neredeyse hepsi İngilizce biliyor ve çok yardımseverler. Nereden satın alacağımızı bir türlü bulamadığımız şehir haritasını da lobide kolayca bulduk 🙂
Daha önceki yazımda da dediğim gibi Xi’an’a kare şehir diyorum çünkü çevresinde kare şeklinde şehir surları var. Şehir haritasına baktığımızda ikimizde şaşırmıştık 🙂
O kadar düzenli bir şehir ki kaybolmak mümkün değil ve gezmesi gerçekten çok kolay. Şehir haritasında zaten görülmesi gereken bütün önemli mekanlar işaretkenmiş.  Xi’an’da çok fazla yer gezdik fakat ilk başta şehir haritasının tam ortasında yer alan davul ve çan kulelerine gittik. Davul ve çan kuleleri birbirlerine en fazla 100 metre uzaklıktalar. Davul ve çan kuleleri tahmin ettiğiniz gibi önemli olayları halka haber vermek amacıyla kullanılmış tarih boyunca. Davul ve çan kuleleri için tek bilet almanız yeterli. Bilet fiyatları 50 Yuan yani yaklaşık 20 TL. Çan kulesi 4 anayolun kesiştiği kavşakta yer alıyor. Ve tam karşısında da davul kulesi var.
Çan kulesinde belirli saatlerde müzik dinletileri de oluyor ve ve bunun için ek bir ücret ödemeniz gerekmiyor.
Biz çan kulesini gezdikten sonra karşıda görünen davul kulesine geçtik. Çan kulesinin çıkışından davul kulesinin girişine kadar altgeçit var ve onu kullanabilirsiniz.
Davul kulesi de aynı mantıkla yapılmış ve içinde dışında her tarafında davullar var tahmin edersiniz ki 🙂
Davul kulesinden çıkıp çevrede biraz yürümeye karar verdik ve haritaya bağlı kalmadan yaptığımız gezintinin sonunda kendimizi Müslüman mahallesi’nde bulduk. Tahmin ettiğiniz gibi burada çoğunlukla Çinli müslümanlar yaşıyor ve satış yaptıkları küçük dükkanlar var. Eğer turist olduğunuzu anladıklarında çılgın fiyatlar söyleyen Çinlilerden yorulduysanız ve tabiri caizse kazıklanmak istemiyorsanız alışveriş yapmanız için en uygun yer.
Bu mini pazarı geçtikten sonra bizi oldukça şaşırtan  Xi’an Great Mosque ile karşılaştık. Evet şehrin göbeğinde bir camii. Ramazan ayı olduğu için bir de ikindi vaktine denk geldiğimiz için namazdan çıkan bir çok müslümanla karşılaştık camiinin girişinde. Büyük camii tabiki ülkemizdeki camiilerden çok farklı. Çevresinde havuzlar, süslemeler ve pagoda benzeri yapılar var. Müslüman olmayan kimseyi camii içine almıyorlar. Müslüman olmamıza rağmen beni de içeri almadılar fakat erkek arkadaşım (küçük bir bağış vasıtasıyla) içeri girdi. Anlattığına göre bizim camiilerde görmeye alışık olmadığımız şekilde içeride duvarlarda resimler vs var imiş. İşte Xi’an Büyük Camii…
Xi’an Çin’de gördüğümüz şehirler arasında düzenliliğiyle, insanların sıcaklığı ve yardımseverliğiyle, gördüğümüz diğer şehirlere göre fazla kalabalık olmaması nedeniyle en yaşanası şehir seçildi bizim tarafımızdan 🙂 Xi’an’da hareketli bir gece hayatı yok. Akşamları insanlar şehir duvarlarları çevresindeki parklarda toplanıp şarkılar söylüyor dans ediyorlar.
2 günlük Xi’an gezimiz de bittiğinde yeniden uçağa atlayıp son durağımız Pekin’in yolunu tuttuk. Pekin yazısını bu seriden ayrı olarak yazacağım ve sizinle en kısa sürede paylaşacağım. Görüşmek üzere…
Esra Ersal Administrator

Geziyorum görüyorum paylaşıyorum. Takipte kalın :)