Notice: add_theme_support( 'html5' ) fonksiyonu hatalı çağırıldı. Tiplerden oluşan bir dizi aktarmalısınız. Daha fazla bilgi için lütfen WordPress hata ayıklama adresine bakın. (Bu mesaj 3.6.1 sürümünde eklendi.) in /usr/share/nginx/sites/gidipgormelicom/wp-includes/functions.php on line 5865
Guangzhou Şehir Turu

Guangzhou

Geçtiğimiz Ağustos ayında 2 haftalığına Çin’e seyahat ettik. Daha önce Şangay, Pekin, Nanjing Ve Xian şehirlerini gezmiştik, bu sefer biraz daha güneye gidelim dedik. Rotamız Guangzhou, Hong Kong, Makao adası ve Pekin şeklindeydi. İlk durağımız olan Guangzhou’ya giderken biz, Türk havayollarından çok daha ucuz olan China Southern‘i tercih ettik. China Southern Guangzhou uçuşu, bir çok uçağın da tercih ettiği gibi atayurdumuz olan Urumçi aktarmalı. Bildiğiniz gibi Urumçi, Doğu Türkistan olarak da bilinen Çin-Sincan Uygur özerk bölgesinin başkenti. Biz sadece aktarma için kullandık ve malesef şehri gezmeye vakit bulamadım. Urumçi aktarmasıyla birlikte uçuş toplamda 12 saat sürüyor. Biz akşam saat 21:00 gibi Guangzhou’daydık.

Havaalanından çıkar çıkmaz hissettiğimiz tek şey nefes almayı zorlaştıracak kadar yoğun olan nemdi. Saniyeler içinde nemden yapış yapış oluyor insan. Özellikle benim gibi astım rahatsızlığı olan kişiler için çok da tavsiye edemeyeceğim bir havaya sahip. Özellikle Nisan-Eylül ayları arasında Muson yağmurlarıyla birlikte nem katlanılmaz hale geliyor. Guangzhou için en uygun ziyaret ayları tam da bu aylar. Ekim-Kasım aylarında nem oranı daha yaşanır düzeylerde.

Guangzhou Şehir Turu

Biz Guangzhou’da 2 gün kalıp Hong Kong ve Makao adasına gidip sonra yeniden Guangzhou’ya dönüp 2 gün daha kaldık. Bu ne saçma hareket böyle diye düşünenleriniz varsa açıklayayım 🙂 18 Ağustos Ceyhun ile ilişkimizin yıl dönümü ve biz 5 yıldır her yıl dönümümüzde daha önce görmediğimiz bir ülkede, hiç gitmediğimiz bir yerde kutlama yapıyoruz. Bu sene de Hong Kong’da kutlamak için böyle bir gariplik yaptık, iyi de oldu bizce 🙂 Guangzhou’da kalmak için tercih ettiğimiz otel ilk olarak Baiyun Hotel‘di. Çin’de yemek olayı biraz sıkıntı yaratıyor, bu nedenle altında Türk restaurantı olan bu oteli tercih ettik biz. Otel aslında 5 yıldızlı ve güzel bir otel. Ama şans bu ki otelde, oldukça eski olması nedeniyle tam da bizim gittiğimiz tarihlerde tadilat vardı. Ve Pazar günü de olmak üzere sabah 09:00’da tadilata başladılar. Bu da biraz sinirlerimizi bozdu tabiki. Fakat alt katında yer alan Sultan restaurant bize yine de iyi ki burada kalmışız dedirtti. Guangzhou’da birden çok Türk restaurantı var. Hepsinde de yemek yedik ve restaurantları ayrı bir yazı olarak yazacağım fakat içlerinde benim en beğendiğim Sultan restaurant oldu. Türkiye fiyatlarına göre biraz daha pahalı olması nedeniyle sanırım, Türklerden çok Arap turistlerden ilgi görüyor. Yemekler Türkiye’de yediklerimizi aratmıyor.

Guangzhou’da biz ulaşım için genellikle taksiyi tercih ettik. Taksilerin açılış ücreti 2.60 Yuan. Yuan’in bugünkü kuru 0,46 TL, yani Türkiye’deki taksilere göre oldukça uygun. Bu nedenle aşırı nemli olan havada genellikle metroya yürümeyi göze almadık biz. Bir akşam sanırım metroyu kullandık ve bilet fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 2 Yuan’di. Dilerseniz metroyu da kullanabilirsiniz fakat eğer Çince bilmiyorsanız yol ve yönünüzü bulmakta zorluk çekebilirsiniz. Guangzhou’da diğer bölgelere göre İngilizce bilen kişi bulma şansınız biraz daha yüksek tabiki ama bu yine de bir ihtimal. Bu yazıda Guangzhou hakkında kısa bir bilgi vermek istedim. Bir sonraki yazımda ilk durağımız olan Guangxiao tapınağından bahsedeceğim. Bu arada eğer hala Youtube kanalıma abone olmadıysanız buraya tıklayabilir, yazılarımı okumakla kalmayıp videolarımı izleyerek de gezmiş kadar olabilirsiniz 🙂

GUANGXIAO TAPINAĞI

CHEN CLAN AKADEMİSİ

SHAMIAN ADASI

Esra Ersal Administrator

Geziyorum görüyorum paylaşıyorum. Takipte kalın :)

3 comments

• Nilgün Mihcioglu Posted on 15 Ekim 2015 at 14:43 Reply

Çin merak ettiğim ama listemde hep ertelediğim bir ülke … yemek ve hijyen sorunu bunda etken sanırım..ancak yazılarınız çok ilgimi çekiyor..önümüzdeki sene için düşüneceğim galiba :))

• Esra Ersal Posted on 15 Ekim 2015 at 14:47 Reply

Merhaba Nilgün Hanım 🙂
      Öncelikle yorumunuz beni çok mutlu etti. Eğer Çin hakkında yemek konusunda özellikle endişeleriniz varsa yazılarımı takip etmenizi öneririm. Çin’de yer alan ve gittiğim bir çok Türk restaurantı var. Hepsini yazacağım. Aynı zamanda Çinliler ne yer ne içer ona da yer vereceğim. Takipte kalmanızı öneririm.

Sevgiler

• Metin Posted on 17 Nisan 2016 at 02:52 Reply

Mükemmel bir anlatım olmuş gerçekten elinize sağlık çin hakkında araştırmalarım devam ederken yazınıza denk geldim ve bana çok yardımı dokunacak bilgiler paylaşmışsınız teşekkürler 🙂